A tak jsme ve čtvrtek, 28.7.2011 v 8 hodin ráno vyrazili z města směrem k dálnici a potom dál k Rozvadovu. Jako nejideálnější a nejrychlejší trasu vybrala navigace směr na Rozvadov po D5, v Německu pak po dálnici A6, dále po A93 okolo Regensburgu až na A9. Okolo Mnichova po A99 a dálnicemi A8 a A93 do Rakouska. Za německo - rakouskou hranicí potom po A12 na Innsbruck a od Innsbrucku po A13 přes Brennerský průsmyk. Na celou trasu se můžete na mapě podívat zde. Ještě na našem území jsme si udělali přestávku u čerpací stanice Shell u Svaté Kateřiny, kde jsme natankovali plnou nádrž a hned pokračovali dál. Bezproblémová cesta fádní německou krajinou ubíhala rychle a jediným vzrušením se tak stalo nahuštění dálničního provozu před Mnichovem. Auta svištěla ve čtyřech pruzích a jen díky navigaci jsem včas přejel do odbočovacího pruhu na okruh kolem města. Bez navigace bychom asi skončili někde v městském centru. Jízda po dálnici za Mnichovem už byla zase pohodová a jednotvárná. Pro krátký odpočinek jsme zastavili na jednom z menších odpočívadel, kde dopravní značka inzerovala také toalety. Zřejmě už dlouho neuklízená budka WC, sice celá z nerezu včetně zařízení a nefunkčního bezdotykového ovládání všeho, nebyla to pravé ořechové, což ostatně potvrzoval i přilehlý lesík, který WC budku plně nahrazoval. No přežili jsme a jeli dál.
První změna v okolí dálnice se začala projevovat na rakousko - německém pomezí, kde se krajina už začínala trochu vlnit. Okolo řeky Inn, která tvoří přírodní hranici mezi Německem a Rakouskem, už bylo na co se koukat a při cestě od hranic do vnitrozemí Rakouska už byla situace zcela odlišná. Podhůří Alp se pyšnilo hezkým krajinným rázem a kromě několika uzavírek a směrování provozu do jednoho pruhu byl čtvrteční provoz pohodový a cesta ubíhala rychle. Horší to bylo u Innsbrucku. Pro Rakušany byl zřejmě právě teď výhodný čas k rekonstrukci dálnice a tunelu. Řidiči to v čase dovolené už tak neviděli a nápor na jejich nervy byl veliký. Osobáky, kamióny, pracovní stroje, to všechno se tlačilo jedním uzoučkým pruhem směrem nahoru k Brennerskému průsmyku. Naštěstí tato situace netrvala dlouho a po několika set metrech jsme už zase uháněli směrem k italským hranicím. Nejen pro uklidnění z předešlého zmatku jsme ještě zastavili na čerpačce Shell před Brennerským mostem. Dotankoval jsem plnou nádrž a po vypití kávy z přilehlého McDonaldu jsme pokračovali dál po dálnici přes Brennerský průsmyk (italsky Passo del Brennero; německy Brennerpass a latinsky Brennus Mons), který se zeměpisně nachází ve Východních Alpách ve výšce 1374 metrů nad mořem. Na italské straně průsmyku leží obec Brennero s velkým nádražím.
Stoupáme k Brennerskému průsmyku |
Po projetí mýtné brány a zaplacení mýtného, které činí 8 EUR, jsme začali stoupat k nejvyššímu bodu průsmyku, kde se také nachází rakousko - italská hranice. Po přejetí hraničního pomezí čeká na motoristy informační tabule s hlavními italskými pravidly silničního provozu, mezi které zejména patří: Maximální povolená rychlost v obci 50 km/h , 90 km/h mimo obec, silnice 1. třídy 110 km/h, 130 km/h na dálnici a 150 km/h na dálnici se třemi pruhy v případě povolení značením. Je však nutno dodat, že na devadesáti procentech dálnic v Itálii je rychlost omezená na nějakou nižší hodnotu.
První z tisíců tunelů rozmístěných po celém italském území |
Průtrž mračen u Bolzana |
Za Bolzanem už jen drobně pršelo a cesta zase začala ubíhat. Mohli jsme sledovat horskou přírodu a historické i novodobé stavby kolem dálnice. Úžasné pohledy nabízely kláštery a pevnosti rozeseté kolem dálnice. Celkem v středně hustém provozu dálnice A22 jsme pokračovali až na výjezd u obce Marco a po zaplacení mýta jsme pokračovali po silnici SS240 k jezeru Garda. Silnice tu prochází nejprve tunelem a pak se vine celkem po rovině mezi políčky. Od průjezdu kolem napolo vyschlého malého jezera Lago di Loppio silnice zamíří s mírným stoupáním mezi skalami poseté kopce. Po několika kilometrech se skalní stěny rozestoupily a my vjíždíme do vesničky Nago -torbole, kde hned na prvním kruhovém objezdu odbočuji o jeden výjezd dříve než jsme měli a tudíž vyjíždíme směrem na Bolognano-vignole, kam vůbec nepotřebujeme. V následující vísce se hned na nejbližším kruháku otáčím zpět. No, chybama se člověk učí. Pochopil jsem, že navigace počítá výjezdy z kruhových objezdů jinak, než to vidím já. Budu si na to muset dávat příště pozor. Druhý průjezd skrze Nago-torbole jsem už zvládl na výbornou a uháněli jsme z kopečka k Lago di Garda do městečka Torbole. No, "uháněli" je dost silné slovo. Provoz zhoustl a auta se spíše pomalu sunula. Asi po pěti stech metrech jsme narazili na malé parkoviště, které jsme využili k občerstvovací zastávce.
Nádherný výhled z parkoviště pod Nago-torbole na jezero |
Protože už bylo dost pozdě, nasedli jsme do auta a pomalu se rozjeli dolů z kopce směrem k jezeru. Naše nadšení z blížícího se dnešního cíle ale netrvalo dlouho. Po sto metrech se kolona aut zastavila a dále postupovala jen velmi pomalým krokem. Kilometr dlouhá kolona vozidel se jen pomalinku spouštěla s kopečka dolů k městečku Torbole. Poprvé jsme mohli ochutnat prázdninovou zácpu na italských silnicích. Nudu čekání zpestřovali jen mladíci rozdávající řidičům letáky a prospekty s hotely kolem jezera. Ubytování je možné sehnat jak v luxusních hotelech, tak v penzionech nebo i v kempech. My jsme měli rezervovaný pokoj v malém rodinném hotýlku Carlo v destinaci Magugnano - Assenza. V hotelu jsme se měli hlásit do 18.00 hodin a pomalu jsme začínali mít strach, zda to stihnem. Pokud by podobná kolona aut byla i kolem jezera, tak bychom se tímto tempem dostali do hotelu kolem půlnoci. Od hotelu jsme totiž byli vzdáleni ještě asi 20 km.
Pohled ze silnice okolo jezera |
Magugnano, Brenzone |
Lokalitu Brenzone tvoří asi dvacet vesniček a celá destinace se nachází u nejhlubší části jezera. Pobřeží se tu nazývá Riviera degli Ulivi - Olivová riviéra - pro množství olivovníků, které zde rostou. Brenzone je zajímavé svou přírodní scenérií, pestrou faunou a florou. Rostou tu také cypřiše, mandlovníky, oleandry a mnoho dalších druhů stromů a keřů. Oblast Brenzone je i významnou entomologickou oblastí se skoro tisíci druhy motýlů. Mezi části Brenzone, které se rozkládají na břehu jezera, patří mimo jiné Assenza, Castelletto, Marniga a Porto Magugnano. Výše, na úpatí hor nalezneme části Castello nebo Sommavilla a další části Brenzone se nachází už přímo v horách, například Prada.
Hotýlek Carlo |
Teráska našeho pokoje |
I když už bylo celkem pozdě, vypravili jsme se na procházku asi 1 km jižním směrem po břehu jezera. Foukal vítr a do břehu naráželi poměrně velké vlny.
Lago di Garda |
Po návratu do hotelového pokoje jsme se unavení připravili na spánek a snažili se usnout plni dojmů z cesty dlouhé 700 km a prvního dne v Itálii. Ještě nás čekalo 14 takových dní a více než 4500 najetých kilometrů...
Mapa trasy:
Zobrazit místo Z Čech na Lago di Garda na větší mapě
Předcházející část Na začátek Pokračování
Žádné komentáře:
Okomentovat